Kia Soul Forums :: Kia Soul Owners banner
21 - 40 of 47 Posts
Ik denk dat ik hier ook in de minderheid ben. Ik heb een nieuwe 2020 EX Eco en ben gewend geraakt aan ISG. Ik vind het fijn. Ik heb echter wel gemerkt dat het lichtjes bewegen van je voet tijdens het stilstaan ervoor zorgt dat de motor opnieuw start. Ook als de ontdooier werkt, functioneert ISG niet.

Jij ook? Ik vraag me af of het hetzelfde meisje was. ???

Rijd je nog steeds in die oude, verouderde 2014? Kom op man, pak een 2020 en doe mee met de In Crowd.

:cool:
Man, ik zou een 2020 (handgeschakeld) pakken als ze hem niet zo erg hadden uitgekleed. Het is niet dezelfde auto.

Als hij de Car Bits had die in mijn handtekening staan, zou ik er meteen voor gaan.

Mijn 2014 Base heeft functies die de duurdere Gen3's hebben of die helemaal ontbreken in de hele lijn.

Ik hoop stiekem dat ze een 2021 GTI Turbo Soul met handgeschakelde versnellingsbak introduceren (zeg nu?). Ze hebben het net gedaan in de nieuwe Forte GTI. Heeft ook luxe functies. Ze beginnen eindelijk te begrijpen dat bestuurders met een handgeschakelde versnellingsbak niet per se een rit uit de Depressietijd willen.

Kudos aan Genesis voor het realiseren daarvan!

Ik hoop dat je een ontspannen middag hebt.

Er zijn hier een paar mensen die niet van de Start--Stop-functie houden. Dit is de eerste auto die ik heb gehad die het heeft. Ik heb op 5 maart een 2020 EX eco opgehaald en er ongeveer 400 mijl mee gereden. Mijn gemiddelde verbruik is ongeveer 34-35 mpg. De start--stop stoort me helemaal niet. Sterker nog, ik begin het steeds leuker te vinden. Er zijn hier een paar mensen die zeggen dat het echt benzine bespaart. Misschien vind je dit interessant.

Onze Soul heeft ongeveer 5700 mijl. De ISG is begonnen te haperen: activeert niet bij stops, toont een continu geel lampje op het dashboard en een verlichte ISG-Off-knop. De handleiding stelt dat het gele lampje 5 seconden moet knipperen voordat het aan blijft; het knippert niet. Maar de technische ondersteuning van Kia zei dat een continu geel lampje WEL een storing betekende. De dealer constateerde geen probleem en beweert dat wat ik zie betekent dat er niet aan de voorwaarden is voldaan voor de werking van de ISG. De handleiding zegt echter dat dit een bericht op het LCD-scherm zou genereren. Dus Kia, de handleiding en de dealer geven verschillende meningen. Ik vind ISG eigenlijk niet leuk en schakel het uit als ik de Soul gebruik, maar mijn vrouw vindt de functie wel fijn, en bovendien stoort het me gewoon dat er weer een elektronische storing is voor dit nieuwe voertuig (het is al twee keer geweest voor software-updates om problemen met de radio, Bluetooth en stuurbekrachtiging te corrigeren).

Heeft iemand anders problemen gehad met Idle Stop-and-Go?
Ik stopte op een heuvel, toen ik weg wilde rijden, sloeg de motor aan en viel toen direct uit, waardoor ik achteruit rolde. Nu zet ik het uit zodra ik de motor start

Ik stopte op een heuvel, toen ik probeerde te gaan, sloeg de motor aan en viel toen onmiddellijk uit, waardoor ik achteruit rolde. Nu zet ik hem uit zodra ik de motor start
Had een soortgelijke ervaring. Voet van de rem en een afslaan. Kan het niet dupliceren, maar zeker een zorg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn 2020 GT-Line is nu een jaar oud en ik heb nog nooit een enkel probleem gehad met de start-stop-functie, het heeft feilloos gewerkt, ik begrijp nog steeds niet de animositeit ertegen, of de andere zogenaamde 'nannies' wat dat betreft. Het enige waar ik even aan moest wennen, was de rijstrookassistent.
Ik heb gelezen dat als alle auto's zouden zijn uitgerust met de zogenaamde 'nannies', dat het in de VS 11.000 levens per jaar zou redden.
.
Pat.

Mijn 2020 GT-Line is nu een jaar oud en ik heb nog nooit een enkel probleem gehad met de start-stop, het heeft feilloos gewerkt, ik begrijp nog steeds niet de animositeit ertegen, of de andere zogenaamde 'nannies' trouwens. Het enige waar ik even aan moest wennen, was de rijstrookassistent.
Ik heb gelezen dat als alle auto's zouden zijn uitgerust met de zogenaamde 'nannies', dat het in de VS 11.000 levens per jaar zou redden.

Pat.
Animus? Het voertuig viel stil tijdens de ISG-werking...in het verkeer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eerste week van bezit, ongeveer 500 km gereden, mijn ISG werkte een hele dag niet.
Dit kan komen doordat ik met de infotainment-eenheid heb gespeeld met de motor uit, waardoor de batterij een beetje leeg raakte. Ik reed ook alleen maar op lokale wegen.

Toen reed ik gisteren op de snelweg en daarna begon de ISG te werken.

OH, het begon te werken? Je hebt mijn medeleven! :ROFLMAO:

Ik heb de mijne permanent uitgeschakeld en mijn leven is zoveel eenvoudiger.

:cool:
Hahaha. Het enige goede eraan is dat het een stillere achtergrond is om naar mijn muziek te luisteren.
Ik heb nog nooit ISG gehad, dus de nieuwheid is er nog steeds.

Hahaha. Het enige goede eraan is dat het een stillere achtergrond is om naar mijn muziek te luisteren.
Ik heb nog nooit ISG gehad, dus de nieuwheid is er nog.
De ISG heeft voorwaarden waaraan moet worden voldaan voordat het werkt.

Onze Soul heeft ongeveer 5700 mijl. De ISG is begonnen met het niet goed functioneren: niet activeren bij stops, een continu geel lampje op het dashboard en een verlichte ISG-Off-knop. De handleiding stelt dat het gele lampje 5 seconden moet knipperen voordat het aan blijft; het knippert niet. Maar Kia Tech Support zei dat een continu geel lampje WEL een storing betekende. De dealer vond geen probleem en beweert dat wat ik zie betekent dat er niet aan de voorwaarden is voldaan voor de werking van de ISG. De handleiding zegt echter dat dit een bericht op het LCD-scherm zou genereren. Dus Kia, de handleiding en de dealer geven verschillende meningen. Ik vind ISG eigenlijk niet fijn en schakel het uit als ik de Soul gebruik, maar mijn vrouw vindt de functie wel prettig, en bovendien stoort het me gewoon dat er weer een elektronische storing is voor dit nieuwe voertuig (het is al twee keer geweest voor software-updates om radio-, Bluetooth- en stuurbekrachtigingsproblemen te corrigeren).

Heeft iemand anders problemen gehad met Idle Stop-and-Go?
DAT IS EEN PROBLEEM.... De mijne faalt omdat ik de remmen niet zo hard wil intrappen. Ik kan de auto stoppen met veel minder druk dan nodig is voor ISG en ik wil dat mijn remmen lang meegaan. Ik heb jarenlang een handgeschakelde 5-versnellingsbak gehad, dus ik pomp nog steeds mijn remmen en laat mijn auto langzaam uitrollen, wat niet ISG-vriendelijk is. Ik vind de vertraging van stationair naar inschakeling soms ook onrustbarend bij het wegrijden van een stopbord de drukke stadsverkeer in.

lol lol lol
Ik heb de ISG permanent uitgeschakeld, en als ik vanuit mijn huis vertrek,
en mijn zandweg opdraai, schakel ik ook de Anti-Spin Control uit, dan kan ik met mijn 2020 Soul als een echte auto rijden.
Ik hou van elektronische gadgets, ik heb er zelfs een paar uitgevonden, maar NIET in mijn auto. K.I.S.S.!!!

lol lol lol
Ik heb de ISG permanent uitgeschakeld, en als ik vanuit mijn huis vertrek,
en mijn zandweg oprijd, schakel ik ook de Anti-Spin Control uit, dan kan ik met mijn 2020 Soul als een echte auto rijden.
Ik hou van elektronische gadgets, ik heb er zelfs een paar uitgevonden, maar NIET in mijn auto. K.I.S.S.!!!

Fijne feestdagen!
FLH :cool:
Ik vind dat tractiecontrole gewoon alles blokkeert... ik weet niet zeker hoe dat iets zou moeten "controleren" LOL .... PRETTIGE KERSTDAGEN VOOR U EN DE UWE!

Als je in het zand rijdt, of in de sneeuw trouwens, kan die Anti Spin (of slip) controle je sneller vastzetten dan wat dan ook.

Als ik het permanent op mijn auto kon uitschakelen, zou ik het doen. Waar ik woon, is het niet alleen waardeloos, het is schadelijk.
Ik heb geprobeerd de uitschakelknop vast te zetten, maar het werkt niet hetzelfde als de Stop n Go-knop. Ik begin er langzaam aan te wennen om gewoon op de Uitschakelknop te drukken als ik van huis vertrek (in het zand). Dat hoef ik niet te doen als ik op een verharde ondergrond start.

Iemand vroeg: "Wat zou je graag zien op een nieuwe Soul?" (vrij vertaald). Welnu, ik zou graag zien dat KIA ons de mogelijkheid geeft om de oppassers die we niet willen uit te schakelen. Of laat de dealers dat doen, net zoals ze de boordcomputers opnieuw flashen om problemen op te lossen.
In een ideale wereld zouden we bij de aankoop van een nieuwe auto een checklist moeten krijgen van de functies die we willen, en een technicus zou een programmeur (laptop) kunnen aansluiten en de opties kunnen instellen zoals we ze willen. Nu ben ik echt aan het dromen. Eh?

135707

FLH :cool:
PS: De waarschuwing voor de veiligheidsgordel (gong, zoemer, claxon, enz.) kan worden uitgeschakeld voor degenen die hun veiligheidsgordel niet graag dragen, door een veiligheidsgordelverlenger te installeren. Het fopt het systeem, waardoor het denkt dat de veiligheidsgordel is vastgemaakt.
Als je nog nooit een veiligheidsgordelverlenger hebt gezien, hier is de mijne.
135708

Mijn stationair stop- en startfunctie leek nog nooit goed te werken. Ik heb 10.000 mijl op mijn auto en de functie heeft waarschijnlijk maar 25-30 keer in totaal gewerkt. De laatste 2 keer dat het werkte, schakelde het mijn airconditioning uit terwijl ik voor stoplichten stond. Wie wil dat de airco wordt uitgeschakeld bij een stoplicht als het buiten 90 graden is?

21 - 40 of 47 Posts