Kia Soul Forums :: Kia Soul Owners banner
81 - 93 of 93 Posts
Laatste olieverversing met Valvoline Restore 5w30. Afgelopen weekend tijdens het rijden van Evansville naar St. Louis ging mijn gas-mpg van 30 naar 35. Ik had een fles Gumout met PEA in de volle tank benzine gebruikt. Mijn KIA heeft een 1.6L turbo. 122.000 mijl erop. Ik zal meer melden als ik nog meer verbeteringen in de mpg zie.
Ik kijk uit naar toekomstige updates. Voor mijn volgende olieverversing dit najaar denk ik dat ik de Valvoline Restore & Protect zal gebruiken.

Mijn Colorado uit 2004 had nooit een PCV-klep. Dus ik heb er een olie-opvangbak op gezet. Zelfgemaakte bak, met een doorzichtig glas. Om de 2 weken kijk ik naar de glazen kom? Het is voor 1/4 vol olie, van blow-by! 200.300 mijl? Gebruik nooit een olie. En ik heb een vacuümmeter geïnstalleerd op de ingang van de opvangbak. En altijd!! GEBRUIK 5W30 conventionele olie. En ik ververs de olie om de 3.000 km.

Eén vraag: de gids zegt dat je olie moet controleren als de motor koud is, de handleiding zegt dat je olie moet controleren nadat de motor heeft gedraaid en dan kort (5 minuten) moet worden uitgeschakeld om de olie te laten bezinken. Waarom dit verschil?

Eén vraag: in de gids staat dat je de olie moet controleren als de motor koud is, in de handleiding staat dat je de olie moet controleren nadat de motor heeft gelopen en dan kort (5 minuten) moet worden uitgeschakeld om de olie te laten bezinken. Waarom het verschil?
Naar mijn mening maakt het niet uit, zolang je het maar consequent controleert. Als je het graag koud controleert, controleer het dan koud. Ik controleer het meestal nadat ik heb getankt, omdat dat voor mij handiger is, en omdat mijn oprit een lichte helling heeft, is het tankstation mooi vlak.

Eén vraag: de gids zegt dat je de olie moet controleren als de motor koud is, de handleiding zegt dat je de olie moet controleren nadat de motor heeft gedraaid en hem dan even (5 minuten) moet uitzetten om de olie te laten bezinken. Waarom het verschil?
2 technische schrijvers werken aan hetzelfde project. Eén is geen idee.

Een paar maanden geleden de GDI ingeruild voor een 2025 S-model, oh joy, geen GDI meer.

Ik heb zin om weer eens tijd te verspillen door een beetje gezond verstand te posten over GDI-olie-'verlies'.
Van nature laat een GDI-ontwerp 'wat' onbewerkt gas langs de ringen komen en het gaat naar beneden in het oliecarter en verdunt de olie.
Als je al olie gebruikt die zo dun is als water, duurt het niet lang voordat het gas het voorbij het smeervermogen verdunt
en het ook langs de ringen kan komen. STOP met het gebruik van 0W of 5W iets........gebruik 10-30 of 10-40.....zoals de
HANDLEIDING zegt DAT JE KUNT. Ververs het om de 5.000 mijl.
Om op uw punt te komen, de eerste keer dat ik mijn eigen olie ververste, rook de oude olie erg naar benzine (5000 mijl). Nu heb ik mijn olieverversing ingekort tot 3000 mijl en ben ik overgestapt op 5w30, ik ruik geen benzine meer in de olie. Ik heb een monster naar blackstone labs gestuurd om te laten testen.

Oké, het laatste nieuws over mijn tweede '12 Soul met 1.6 GDI: olieverversing door een lokale garage, Lucas 5-20. Volgende verversing, ik, STP volledig synthetisch high mileage 5-30. Hij heeft olie verbruikt met een snelheid van ongeveer een liter/1.000 mijl. Een paar dagen geleden heeft de dealer het ververst, MFA Engine Guard, volledig synthetisch, 5-30. Ik vroeg ze naar het verbruik en de man noemde het uitvoeren van een zuigerweek. $700! Ik heb de video van de doe-het-zelf BMW-man hierover bekeken en het ziet er vrij eenvoudig uit. Bougies verwijderen, een kleine hoeveelheid injectorreiniger inschenken, laten weken, motor starten (met een handdoek over de gaten) om de reiniger te verdrijven, bougies terugplaatsen en dan laten draaien. Mis ik iets?

Okay, latest on my second '12 Soul with 1.6 GDI: oil change by local shop, Lucas 5-20. Next change, me, STP full synthetic high mileage 5-30. It's been burning oil at the rate of about a quart/1,000 miles. A couple of days ago, the dealership changed it, MFA Engine Guard, full syn, 5-30. I asked them about consumption, and the guy mentioned doing a piston soak. $700! I viewed the DIY BMW guy's video about doing it, and it looks quite easy. Remove plugs, pour in a small amount of injector cleaner, soak, crank engine (with towel over holes) to expel cleaner, replace plugs, then run it. Am I missing anything?
Inruilen! Weg van GDI. Wat doet het GDI-ontwerp om de ervaring van eigenaar/rijder te verbeteren? Voegt het een laag onderhoud en kosten toe? 1 quart in 1000 mijl is belachelijk.

Ruil hem in! Weg van GDI. Wat doet het GDI-ontwerp om de eigenaars-/rijervaring te verbeteren? Voegt het een laag onderhoud en kosten toe? 1 quart in 1000 mijl is belachelijk.
Ruil hem in! Weg van GDI. Wat doet het GDI-ontwerp om de eigenaars-/rijervaring te verbeteren? Voegt het een laag onderhoud en kosten toe? 1 quart in 1000 mijl is belachelijk.
Ik kocht deze bij ongeveer 90.000 mijl, hij staat nu op ongeveer 110.000, en hij loopt als een kampioen! Wat bedoel je in godsnaam met inruilen? Denk je dat ik van geld ben gemaakt? Het voldoet aan mijn behoeften en ik zal doen wat ik moet doen om hem te laten draaien. Ik heb geen directe vergelijking met de MPI van vroeger, maar ik begrijp dat de GDI hem zowel krachtiger als zuiniger heeft gemaakt, en het is een genot om mee te rijden (beide zijn het geweest, ik had eerder een identieke 2012 met dezelfde motor en handgeschakelde versnellingsbak, en ik denk niet dat een niet-GDI-motor hem had gered bij de aanrijding die hem fataal werd.

Verwijder de bougies, giet een kleine hoeveelheid injectorreiniger in, laat het weken, draai de motor rond (met een handdoek over de gaten) om de reiniger te verdrijven, plaats de bougies terug en laat hem dan draaien. Mis ik iets?
Ververs voornamelijk aan het einde de olie om al dat oplosmiddel uit het carter te krijgen. Een ander alternatief is om de nieuwe Valvoline Restore & Protect olie te proberen. Zou hetzelfde moeten doen, de olieringen ontstoppen. Hoewel het misschien een paar olieverversingen kost om resultaat te zien.

Ik kocht deze bij ongeveer 90.000 mijl, hij staat nu op ongeveer 110.000, en hij loopt als een kampioen! Wat de **** bedoel je met inruilen? Denk je dat ik van geld ben gemaakt? Hij voldoet aan mijn behoeften en ik zal doen wat ik moet doen om hem te laten rijden. Ik heb geen directe vergelijking met de MPI van vroeger, maar ik begrijp dat de GDI hem zowel krachtiger als zuiniger heeft gemaakt, en het is een genot om mee te rijden (beide zijn het geweest, ik had een identieke 2012 met dezelfde motor en handgeschakelde versnellingsbak ervoor, en ik denk niet dat een niet-GDI-motor hem had gered bij de aanrijding die hem fataal werd.
Nou, veel plezier met je olie zuigende brandstof maar niet olie-efficiënte technische wonder. :ROFLMAO:

81 - 93 of 93 Posts