Kia Soul Forums :: Kia Soul Owners banner
Status
Not open for further replies.

Motorproblemen zo erg als ze klinken?

25K views 22 replies 14 participants last post by  davidkrebs46  
#1 ·
Ik probeer een ziel te vinden voor mijn vrouw, bij voorkeur een 12-13 met de 2.0, maar ik aarzel een beetje op basis van alle motorstoringen die ik heb gezien tijdens het onderzoeken ervan. Ik ben zelf monteur en heb een paar Kia's en Hyundai's zien binnenkomen met vastgelopen motoren, maar ze hadden allemaal geen olie meer en geen enkele was specifiek een ziel.
Zijn ze echt zo slecht als het lijkt, of komt het gewoon doordat de PCV-kleppen falen en overmatig olieverbruik veroorzaken en mensen het niet controleren? En ik heb ook gehoord dat de 2.0 hier minder gevoelig voor is dan de 1.6? Lijkt de terugroepactie voor iets dat te maken heeft met de converters op de modellen 12-16 het probleem überhaupt te beïnvloeden of op te lossen? Ga binnenkort kijken naar een 12-model met 115.000 km, dus alle input wordt gewaardeerd, bedankt.

#2 · (Edited)
De 12-13 2.0L waren nog steeds MPI en geen GDI, dus ze hadden niet de problemen die sommige van de GDI's hebben gehad. (De 12-13 1.6L is GDI)

Naar mijn mening is een van de vele problemen met GDI-motoren (van alle fabrikanten) het gebrek aan olieverversingen of verlengde olieverversingen, dan begint hij olie te verbranden en niemand controleert meer zijn olie. GDI-motoren zijn vaak zwaar voor olie. De olie van mijn 2019 GDI Souls is steenkoolzwart na 3.000 mijl, terwijl mijn 2011 MPI Soul er na dezelfde kilometerstand lang niet zo slecht uitziet.

De terugroepactie voor de katalysator was voor de 12-16 1.6L.

Als de 2012 die u bekijkt een 2.0L is en een goede onderhoudsgeschiedenis heeft en in goede staat verkeert, en het klopt voor u, dan denk ik dat het een betrouwbare auto voor uw vrouw zal zijn.